Skip to main content

පුස්තකාල නංගි

 



පුස්තකාලේ නංගි...


විභාගේත් අත ලගම. පොතක් අතින් අල්ලලත් නැ. පාඩම් කරන්න කියලා ගෙදර ඉන්න හැමදාම ඉතින් කරන්නේ වැලක් බාන එක නැත්නම් ගේම් එකක් ගහන එකනේ. මෙහෙම හිටියොත්නම් අනිවා විභාගේ කෙලම වෙලා යනවා. යන්න ඔන ලයිබ්රිය පැත්තෙවත්.


එහෙම හිතලා මම පොත් ටිකත් බැක් එකේ දාගෙන ලයිබ්රියට ගියා.


අපේ ලයිබ්රිය පට්ටම පොඩියි. පාඩම් කරන මේස තියෙන්නේත් පහක් වගේ. සති අන්තයේනම් මේසයකට ලන් කරන්නවත් බැ. හැබැයි සතියේ දවසක් නිසා අදනම් සෙනග නැ.


මම පස්සෙම තියෙන මේසේ ගිහින් වාඩි වුනා. මේ මේසේ එහා පැත්තෙම තියෙන පොත් රාක්කේ තියෙන්නේ බුද්ධාගම පොත්. මොකට බුද්ධාගම පොත් මෙච්චර මෙක අස්සෙ තියෙනවානද මන්ද! අලුත් කතා පොත් සගරා නම් මලාට මෙකට එන්නේ නැ. හැබැයි බුද්ධාගම් පොත්නම් රාක්ක දෙකක්ම පිරෙන්න.


මම ඉතිහාසේ පොත ඇදලා අරන් ටිකක් කියවන්න ගත්තා. හප්පා පටන් ගත්තා විතරයි නිදි කිරා වැටෙන්න වගේ. මොන කරුමයක්ද මන්දා. මම බොතලේන් වතුර ටිකක් අතට අරන් මුණ තෙමා ගත්තා.


එතකොටම කවුද නන්ගි කෙනෙක් ඇවිල්ලා මට කලින් මේසේ පුටුව දාඩාස් ගාලා ඇදලා වාඩි වුනා. යකො කවුද යකො මේ කැල්ල. පට්ටම බඩුවක්. මම මිට කලින් දැකලම නැ. එයා ඇදලා හිටියේ කහ පාට දිග ගවුමක්. අත් දෙකේ පටි දෙකක් තියෙන කර හෙනටම පහල හැට්ටයක් වගේ එකක් උඩට ඇදලා හිටියේ. හීනි රත්තරන් මාලයකුත් දාලා එල්ලෙන කරාබු දෙකක් දාලා නිකන් මාර මොඩ් ලුක් එකක් තියෙන්නේ. දැන් ඉතින් මොන පාඩම්ද මට. නිදි මතත් කොහෙ ගියාද දන්නේ නැ. මම ඉතිහාසේ පොත කෙලින් කරලා, පුදුවේ තව ටිකක් ඇල වෙලා එකි දිහාම බලන් හිටියා.


ටික වෙලා යද්දි කෙල්ලට මාට්ටු වුනා මගේ කුපාඩි බැල්ම. එකි ඔරවලා මන් දිහා බලලා ආයෙත් පොත දිහා බලා ගත්තා. මොකක්දො ඉන්ගිරි පොතක් එකි පාඩම් කර කර ඉන්නේ. මොනා වුනත් මේකනම් පොස් කැල්ලක්. ටිකක් වෙලා යද්දි එයාගේ පරස් එකේන් පොන් එකකුත් ඇදලා ගත්තා. අම්මො අයි පොන් එකක්. සුවර් එකටම පට්ටම පොස් බඩුවක්.


ලයිබ්රියේ අපි දෙන්න විතරයි. මමත් වැඩිය දෙන්නේ නැතුව පොත දිහා බලලා, ජෙදයක් දෙකක් කියෙව්වා.


මල හුත්තයි!


මෙන්ම මේකි එක පාරටම බුද්ධාගම් පොතක් පෙරලන් බලනවා මගේ එහා පැත්තෙම පොත් රාක්කේ ගාව හිටගෙන.


අම්මො දැන් තමා එකිගේ ඇග මට නියමේටම පෙනුනේ. ගවුම ඇගටම ඇලිලා නිසා ඇග ලෙසටම පේනවා. තන් දෙක හැට්ටෙට හිරා වෙලා නිකන් පයින්න ඔන්න මෙන්න. ඒ මදිවට පුක. එකි දෙකට නැවිලා යට තට්ටුවේ පොත් බලද්දි පුක වක් වෙලා මට හොදටම දර්ශනය පේනවා. ඒ අස්සේ එකිගේ සෙන්ට් එක. අම්මො…මට එක පාරටම දිවය ලොකේ ගියා වගේ.

පයිය ඩුක් ගලා කෙලින් වුනා.


හැබැයි මගේ පපුව හොදටම ගැහෙනවා. දාඩියත් දාන්න ඔන්න මෙන්න. මේකි මම බලන් හිටිය සීන් එකට බොරේ දායිද දන්නැ.


එක්ස් කියුස් මි…


මලම හුත්තයි!!! මේකි මොකක්ද මට කිව්වා…මම මට නෙමේ වගේ පොත දිහාම බලන් හිටියා.


හලො. එක්ස් කියුස් මී.


කරන්න දෙයක් නැ. දැන් බලන්න වෙනවා. මම හිමිට එයා දිහා බැලුවා.


මේ…නව කතා පොත් කොහෙද දන්නෙ නැ නේද?


එයා හොදට හිනා වෙලා ඇහුවා. අම්මො යන්තම් මට ලේ ටිකක් ඉනුවා. මට තප්පර දෙකක් වගේ යන්නැති උත්තර දෙන්න.


ආ….මේ එහා පැත්තේ නව කතා අන්ශය.


ඔකේ….


පස්සේ එකි රාක්කෙන් එහා පැත්තට ගියා. ශැක්. දැන් මුකුත් පෙන්නෙ නැ. දැන් මොකද කරන්නේ. අර්ම්…


මම හිතට පුල් ගට් එක අරන් නැගිටලා රාක්කේ එහා පැත්තට ගියා. යද්දි මේකි පල්ලෙහාම තට්ටුවේ පොත් බලනවා. කර ලොකු ගවුම නිසා තන් ගුලි දෙකේ බාගයක්ම එලියේ. පල්ලෙහා ඉන්න නිසා මට කැරිම වීව් එක. තප්පිර බාගයක් නැ මල්ලිට ආයෙත්ඇ හැරෙන්න.


එතකොටම එකි මන් දිහා බැලුවා.


මේ…මේ….අලුත්ම නව කතා සාමනයෙන්ම උඩම රාක්කේ තමා තියෙන්නේ. මේ….සුදු අප්පිච්චි…එකනම් හොද පොතක්. මම දෙපාරක්ම කියෙව්වා.


ඔකේ…එහෙමද, කියලා එකි නැගිට්ටා.


අම්මො ලගට එකිගේ සුවද තවත් වැඩියි. ඒ මදිවට මේකිගේ ලස්සන. දත් ටික සුදුම සුයි දිලිසෙනවා. තොල් නිකන් රොස පෙති වගේ. අත පය සුදුම සුදුයි. දැන් නම් මට මෙලො සිහියක් නැ. පපුව ඩික් ඩික් ගාලා ගැහෙනවා. දැනටම කිහිලි වලට දාඩිය දාලා.


අර්…මේ…..අවි ගින්දර කියන පොතත් සාමනයෙන් හොදයි. අර පිල්ම් එකකුත් හදලා තිබුනේ…ඒ මේ පොතින්. පිල්ම් එකනම් එච්චර හරි නැ. හැබැයි මේ පොත නම් හොදයි.


කියලා මම අමාරුවෙන් හිනා වුනා.


ඔකේ…බලමු. කියලා එකි පොත ගන්න අත දික් කරා. අවි ගින්දර පොත තිබ්බේ ගොඩක්ම මගේ ගාවට වෙන්න උඩ රාක්කේ. ඉතින් මේකි අත දික් කරාම එකිගේ අතයි මගේ මුණයි අතර දුර නිකන් අඩි බාගයක්වත් නැ. ඒ මදිවට එකි කිහිල්ල මට හොදටම පෙනුනා. එකි මයිල් කපලා පට්ටම පදිරි ලස්සනක්. ඉටත් වඩා හැට්ටේ අස්සෙන් තන් දෙක දගලන හැටි මට ඇයෙත් පෙනුනා. පයිය පතොරමක් වගේ දැන් කොයි වෙලේ පත්තු වෙයිද දන්නේ නැ. මට දැන් මෙලොම සිහියක් නැ. අත පයත් කරන්ට් වැදිලා වගේ.


ඉට පස්සේ වෙච්ච දේ තමයි මට හිතා ගන්නම බැරි.


මගේ අත් මටත් හොරාම ගිහින් එකිගේ ඉනේන් අල්ලලා මගේ ලගට කර ගත්තා. එයා මගේ ඇස් දිහා ඇහි පිල්ලමක්වත් නොගහා බලන් හිටියා. මම දන්නේත් නැ, ඔන්න අපි කිස් කරන්න ගත්තා. පැය බාගයක්වත් කිස් කරන්න ඇති. එතකොට තමයි මම ලයිබරියේ කියලා මිටර් වුනේ. මම පොත් අස්සේන් බැලුවා ඉස්සරහා. මොකෙක්වත් නැ.


මම අයෙත් එයාව බදලා අල්ලා ගත්තා. එතකොට ඇයෙමත් තන් දෙක දගලනවා මම දැක්කා. මම අත් දෙකෙන් ගවුම උඩින් තන් දෙක ඇල්ලුවා. තන් දෙක උල් වෙලා යකඩ වගේ. මම තන් දෙක මිරික මිරික මේකිගේ බෙල්ලයි පිටයි තව කිස් කරා.


උ…යේ….ලව් මී….ලව් මී…බේබි.


මේකි ඉන්ගිරිසියෙන් මොනවද කොදුරනවා. මේකිට පට්ටම සැපක්. දැන් මටත් හොදටම සැප. මම හිමිට එකිගේ පුක මිරි කන්න ගත්තා. එකිත් පැද්දි පැද්පදි යියේ ඇතිල්ලෙනවා. මම තවත් එකිව හොදටම කිස් කරා. එකි ඇස් වහගෙන හොදටම සැප විදිනවා. මම හිමිට ගවුම ඇදලා උඩට ගත්තා. අම්මො ගල්දෙක!! සුදුම සුදයි! ඒ මදිවට මාරම සිනිදුයි.


මම මගේ අත එහෙමම උඩට ගෙනාවා. දැන් මට එකිගේ පැන්ටිය අතට අහු වෙනවා. දෙපාරක් හිතුවේ නැ. පැන්ටිය ඇද්දා පල්ලෙහාටම. කලු පාට දැල් දැල් පැන්ටියක් වැල් විඩියො වල වේසිලා අදින ටයිප් එකේ. මම පැන්ටිය ගලවන්න යටට යන ගමන් ආයෙත් පොත් රාක්කෙන් එහා පැත්ත බැලුවා. මේලො යකේක් නැ.


මම උඩ බැලුවම පෙනුනේ මෙකිගේ හුත්ත. මයිල් බාලා කැරිම ලුක් එකක් තිබ්බේ. ඒ මදිවට මොල් වෙලා මේකි මගේ දිහාම බලන් ඉන්නවා. මම එහෙම නැගිටලා සිප් ඇරලා පයිය ගත්තා එලියට. මේකි පයිය දිහා බලලා මාව ඇයෙත් කිස් කරන්න ගත්තා. මම දැන ගත්තා මේකිට ඔන දේ. මම කෙලින්ම පයිය අරන් එබුවා ඇතුලට. ලිස්සලා ගියා නිකන්ම. මේකිත් පොත් රාක්කේට අත තියලා රෙඩි වුනා. මම මේකි ඉනේන් අල්ලා උස්සලා ගත්තා පයිය උඩට.


ඩොක!! ඩොක!! ඩොක!! ගාලා රාක්කෙත් හෙල්ලෙනවා අපි හුකන හිකිල්ලට. මම හොදට රාක්කේන් එහා පැත්තත් බල බල මේකිව තදින් අල්ලාලා පට්ටෙටම ගැහුවා. මේකි ඇස් දෙක පියාගෙන.


ආ…..ආ………යේයා….බේබි…..ගගා කොදුරනවා.


මම වැර දාලා හොදටම හිකුවා එකිට. පට්ටම සැමක්. දැන් බඩු එන්න මෙන්න ලගයි. මම ටක් ගාලා ඇදලා ගත්තා ඇතුලේ යන්න ඉස්සෙල්ලා. චිරිස් ගාලා කැරි විද්දා පොත් රාක්කේට. මම මේකිව තවත් බදලා අල්ලලා කිස් කරා.


එකි ලාවට මන් දිහා බලලා හිනා වෙලා මට පොත් රාක්කේ පෙන්නුවා.


මම බලද්දි දවල් හිනේ කියලා පොතකට හොදටම කැරි විදලා වැක්කෙරෙනවා.

Comments

Popular posts from this blog

නදීක පුංචි

  පවුලක එකම දරුවා උන මම චමීර. මම හැදුනේ වැඩුනේ කුරුණෑගල ටවුමෙන් ටිකක් ඇතුලට වෙන්න තිබුන තවත් පොඩි ටවුන් එකක. මං ඉස්කෝලෙ ගියෙත් කුරුණෑගල තිබුණ ප්රුසිද්දම පිරිමි පාසලකට. මේ වෙනකොට මං A/L කරල ප්රචතිපල එනකන් හිටපු කලේ. ඒ කාලෙ තමයි මම එක එක දේවල් කරපු මගෙ ජිවිතේ අමතක කරන්න බැරි සුන්දරම කාලෙ. ඒ ඇයි කියල ඉස්සරහට ඔයාලට තේරුම් ගන්න පුළුවන් වෙයි. මගෙ අම්ම තාත්තා දෙන්නම වැඩ කලේ ටෙලිකොම් එකේ. මගෙ විභාග ඉවර වෙනවත් වගේ එයාල දෙන්නටම ගම්පහ ඔෆිස් එකට ස්ථාන මාරුවක් ආව. ඒ වෙනකොට මම ඉංග්රීවසි පාඨමාලාවක් පටන් අරන් තිබුන හින්දා , මං එයාලට ඔෆිස් එකෙන් හම්බුන ක්වාටස් එකට නොගිහින් ගෙදරම නැවතුනා. අපේ ගෙදරට අල්ලපු ගෙදරම අපේ තාත්තගේ අයියා , ඒ කියන්නෙ මගෙ ලොකු තාත්ත ඉන්න හින්ද මාව දාල යන එක එයාලට ප්රදශ්නයක් උනෙත් නෑ. මගෙ කෑම බීම ගැන හොයල බලන්න පැවරුනේ ලොකු අම්මටම තමයි. ලොකු අම්ම වගේම ලොකු තාත්තත් වැඩ කලේ AG ඔෆිස් එකේ , එයාල දැන් පැන්ෂන් යන්නත් කිට්ටුයි. එයාලගෙ එකම පුතා , තරිදු අයිය කසාද බැදල දැන් අවුරුදු 5 ක චුටි පුතෙකුත් ඉන්නව. ගෙදර සේරම ජොබ් වලට යන නිසා ඒ පුතාව වැඩි හරියක් බලාගත්තෙ ටවුන් එකේ හිටපු අමාලි

පුංචිගෙ දුව

A/l ඉවර කරලා ගෙදර ඉන්න කාලේ වෙච්ච සිදුවීමක් මේක.. මගේ නම කාවිංග... මේ සිදුවීම වෙනකොට ගෙදරට වෙලා කරන්න course එකක් හොය හොය හිටියේ.... අපේ පුංචි ටීච කෙනෙක් ... එයාගෙ යාලුවො ගේ දරුවෝ ඒලෙවල් ඉවර කරපු අය හිටියා....  ඒ කට්ටිය කනෙක්ෂන් එකෙන් මට  course එකක් හොයල දෙන්න කියලා අපේ අම්මා පුංචිට කියලා තිබ්බේ.... ඉතින් දවසක් දා පුංචි මට එයාලගේ ගෙදර එන්න කියලා කෝල් එකක් දුන්නා..... පුංචි ගෙදර හිටියේ පුංචි බාප්පයි එයාලගේ එකම දුව සදින්සා නංගී විතරයි.... සදින්සා නංගියි එතකොට 10වසර ඉස්කෝලේ ඉගෙන ගන්නවා..... මම පුංචිලාගේ ගෙදර යනකොට කවුද යාළුවෝ කට්ටියක් ඇවිල්ලා හිටියා.... ඉතින් ගිහිල්ලා ඉවර වෙලා දවල්ට කාලා එහෙම පුංචි යාලුවෝ කට්ටියට මාව අඳුන්වලා දීලා එයාලගේ මට හරියන course එකක් ගැන විස්තර අහගන්න කියලා... මට කිව්වා... ඉතින් විස්තර ඔක්කොම කතා කරල ඉවර කරගෙන මමත් අයි ටී course එකක් කරන්න තමයි සෙට් වුනේ.. කොහොමහරි එදා රෑ පුංචි පාටියකට යන්න ඕන කතාවක් කියනවා මට ඇහුණා... වැඩේ කියන්නේ නංගිට පොතක් හදන්න දීලා කෙල්ල දාගෙන ඒක හදනවා ඉතින් බාප්පා කාරයා කිව්වා ඔන්න ඔය අද පාටිය cancel කරල දාමු දුවට පොත් අ

ප්‍රියංගි ඇන්ටි

  මගෙ නම දිල්රුක් වයස 25යි ඔන්ලයින් බිස්නස් කලේ හැන්සම් එකට හිටපු නිසා කෙල්ලන්ගෙන් අඩුවක් තිබුනෙ නෑ. ඉතින් අසහනයක් තිබුනෙ නෑ එත් නොසිතු විදිහට ආව සිතුවිල්ලක් නිසා මේ කතාව පටන් ගන්නේ. ඒ මං ගැන දැන් කතාවට එමුකො... මම O/L කරන කාලෙ ඉදන් මගෙ හොදම යාළුවා තමයි තිසර කියන්නෙ O/L ක්ලාස් යද්දි සෙට් වෙලා ෆිට් උන එක අද වනතුරුත් ඒ වගේමයි. අපි අතර රහසක් තිබුනෙ නෑ ඌ ගැන හැම මගුලම මං දන්නව මං ගැන හැමදේම ඌ දන්නව අපි දෙන්න A/L ඉවර වෙලා තමයි ඔන්ලයින් බිස්නස් කරන්න පටන් ගත්තෙ මුලින් පට්ට කට්ටක් කාල කොහොම හරි අපේ බිස්නස් එක අපි හදාගත්ත. අපි දෙන්නගෙ මේ හවුලෙ බිස්නස් එක නිසා තිසරගෙ ගෙදර අයත් මාත් එක්ක ගොඩක් හොදයි අපේ ගෙදර අයත් තිසර එක්ක එහෙමයි. අපේ පවුල් වල විස්තර කියනවනම් අපේ ගෙදර අම්මයි තාත්තයි අක්කයි. තිසරගෙ ගෙදර අම්මයි තාත්තයි අයියයි. එත් තාත්ත හිටියෙ රට අයිය එයාර්ෆොස් නිසා ගොඩක් වෙලාවට ගෙදර ඉන්නෙ තිසරයි අම්මයි. අපි ඉතින් බිස්නස් වැඩ වලදී සමහර දවස් වලට මං තිසරලගෙ ගෙදර නවතිනවා. ඌත් අපේ ගෙදර නවතින්න එනව හැබැයි අයිය නිවාඩු අවාම විතරක් මොකද අම්ම ගෙදර තනියෙන් නිසා තිසරයගෙ තාත්ත ඌට කොහෙවත් යන්න එපා කිය

සදලි අක්ක

  සදලි කියන්නේ මට වඩා අවුරුදු පහක් විතර වැඩිමල් අපේ ගෙට උඩහා අක්කා කෙනෙක්....පවුලේ ඊයේ මෙයා විතරයි...අපේ පවුලත් එක්ක හොද මිත්‍රත්වයක් එහෙම තිබුන පවුලක්..මහ  දුරකුත් නෑ  අපේ ගෙදර ඉදන් බැලුවම කෙලින්ම පේන්නෙ මෙයාලගෙ පිලිකන්න.සදලි ඉදියේ බදින වයසේ. මට එතකොට 21 ක් විතර ඇති...කොහොම නමුත් මේකිව බදින්න මනමාලයෝ හෙන ගානක් ආවත් මේකි එකෙක්ටවත් කැමති උනේම නැහැ. ( ඇයි කියලනං දන්නෑ ) ගමේනං කතාව තිබ්බෙ මේකි නලලෙ තියාගෙන ඉන්නවාය , කුමාරයෙක් ඇවිල්ලා එක්කං යයි කියල හිතං ඉන්නවාය කියලයි... ඉතින් සදලි ගැන කිව්වොත් අඩි පහ පැනලා උසක් එහෙම තිබුන සාමාන්‍ය සුදක් , යද්දි නැලවෙන පස්සක් තිබුන ශෝක් කෙල්ලෙක්...දකින ඕනම කොල්ලෙක්ට දෙපාරක් බලන්න හිතෙන ආසකරන චරිතයක්... ඉතින් කතාවට එමුකෝ... දවසක් ඒකිගේ ආච්චි අසනීප වෙලා කියලා ඒකිගෙ අම්මයි තාත්තයි උදෙන්ම යන්න එහෙ යන්න ගියා..සදලි අක්කට මොනාද විබාගයකට පාඩම් කරන්න තියෙනවයි කියලා ගෙදර නවතිනව කියලා අපේ අම්මට පොඩ්ඩක් එයා ගැනත් හොයලා බලන්න කියලා සුමිත්‍රා ඇන්ටි ( සදලිගෙ අම්මා ) කියලයි ගියෙ... ඉතින් දවල් වෙද්දී අම්මා කතාකරලා කිව්වා " පුතේ බලන්න සදලි අක

බෝඩිමේ අක්ක

  පලවෙනි කොරා්නා සීසන් එකත් එක්කම බෝඩිමේ සල්ලි ඉල්ලපු නිසා මට බෝඩිමෙන් යන්ඩ උනා. දවසෙනි බඩු අස් කරගන්ඩ පොරොන්දු වෙලා මමත් පාරට බැස්සේ අලුතෙන් බෝඩිමක් හොයාගන්ඩ. එහෙ යනකොට මට දැකලා පුරුදු මූනක් ඉස්සරහට එනවා බලනකොට හසිතයා.  අඩෝ කොල්ලෝ කොහෙද මේ පයින්ම යන්නේ හසිතයා ඇහුවා.  බෝඩිමක් හොයන්ඩ යනවා බං. අරකෙන් යන්ඩ උනානේ. අඩෝ සිරාවටම. මචං මං බෝඩිමක් බලන්ඩ ගියා. ඒක නම් පට්ට. හැබැයි ගාන වැඩී බං. ඒ උනාට බලන්ඩ වටිනවා. අඩෝ සිරාවටම මටමට තියෙන තැන කියපංකෝ. වෙලාවෙ හැටියට එහෙම එකක් හරි කැරකුනොත් එහෙම. මම හසිතයගෙන් බෝඩිම තියෙන තැන අහගෙන ඒ ගෙදර නම්බර් එකකුත් ඉල්ලගෙන බෝඩිම තියෙන තැනට ගියා. ගිහින් ගැහුවා කෝල් එකක්. හෙලෝ කවුද? ගෑනු කටහඩක් තමා කතා කරේ වැඩි වයසක් නෑ කටහඩේ හැටියට. මම මේ බෝඩිමක් තියෙනවා කියලා යාලුවෙක් කිව්ව පනිවිඩයකට ආවේ. එතන තමයි මම ඉන්නේ දැන්. බෝඩිම බලන්න පුලුවන්ද. මමත් ආව වැඩේට හිත දීලා ඇහුවා. ආ ඉන්න පුතා මම එන්නම්.  විනාඩි දෙක්කට පස්සෙ එතන එහාපැත්තෙ තිබ්බ ගේට් එක ඇරගෙන අවුරුදු 38ක විතර ලේඩි කෙනෙක් ආවා. කොට ගවුමක් තමා ඇදන් හිටියේ. අම්මෝ ඒ ගල් දෙක. කීයක් උනත් කම