Skip to main content

බෝඩිමේ අක්ක

 


පලවෙනි කොරා්නා සීසන් එකත් එක්කම බෝඩිමේ සල්ලි ඉල්ලපු නිසා මට බෝඩිමෙන් යන්ඩ උනා. දවසෙනි බඩු අස් කරගන්ඩ පොරොන්දු වෙලා මමත් පාරට බැස්සේ අලුතෙන් බෝඩිමක් හොයාගන්ඩ. එහෙ යනකොට මට දැකලා පුරුදු මූනක් ඉස්සරහට එනවා බලනකොට හසිතයා.

 අඩෝ කොල්ලෝ කොහෙද මේ පයින්ම යන්නේ හසිතයා ඇහුවා. 

බෝඩිමක් හොයන්ඩ යනවා බං. අරකෙන් යන්ඩ උනානේ.

අඩෝ සිරාවටම. මචං මං බෝඩිමක් බලන්ඩ ගියා. ඒක නම් පට්ට. හැබැයි ගාන වැඩී බං. ඒ උනාට බලන්ඩ වටිනවා.

අඩෝ සිරාවටම මටමට තියෙන තැන කියපංකෝ. වෙලාවෙ හැටියට එහෙම එකක් හරි කැරකුනොත් එහෙම.

මම හසිතයගෙන් බෝඩිම තියෙන තැන අහගෙන ඒ ගෙදර නම්බර් එකකුත් ඉල්ලගෙන බෝඩිම තියෙන තැනට ගියා. ගිහින් ගැහුවා කෝල් එකක්.

හෙලෝ කවුද? ගෑනු කටහඩක් තමා කතා කරේ වැඩි වයසක් නෑ කටහඩේ හැටියට.

මම මේ බෝඩිමක් තියෙනවා කියලා යාලුවෙක් කිව්ව පනිවිඩයකට ආවේ. එතන තමයි මම ඉන්නේ දැන්. බෝඩිම බලන්න පුලුවන්ද. මමත් ආව වැඩේට හිත දීලා ඇහුවා.

ආ ඉන්න පුතා මම එන්නම්. 

විනාඩි දෙක්කට පස්සෙ එතන එහාපැත්තෙ තිබ්බ ගේට් එක ඇරගෙන අවුරුදු 38ක විතර ලේඩි කෙනෙක් ආවා. කොට ගවුමක් තමා ඇදන් හිටියේ. අම්මෝ ඒ ගල් දෙක. කීයක් උනත් කමක් නෑ බෝඩිම මෙයා එක්ක ඉන්ඩ තියෙනවනම් කියලා හිතුනා. එයා මං ලගට ඇවිත් හිනාවෙලා පුතා නේද බෝඩිම බලන්න ආවෙ ඇහුවා. මටත් කරුමෙටම ගොත ගැහුනා කියපංකෝ. තටමලා ඔව් කියා ගත්තේ. එන්න පුතා එහෙනම් මේක තමයි බෝඩිම. තාම කාටවත් දීලා නම් නෑ. කාමර තියෙන්නේ මේ විදිහට. මෙයා බෝඩිමේ විස්තර කිය කිය ඉස්සරහින් යනවා. මම වැනෙන පුක දිහා බලාගෙන පස්සෙන් යනවා. ඒ පුක වැනෙන හැටි දැකලම මටත්.ටික ටික නගින්ඩ ගත්තා. 

මේක තමා පාත කාමරේ කී දෙනෙක්ට බැලුවේ බෝඩිම? 

එ එ එක්කනෙක්ට. මමත් ගොත ගගහම කියනවා.

එක්කනෙක්ට කාමරයක් තියෙනවා තුන්වෙනි තට්ටුවේ.

අපි ඒක බලමුද එහෙනම්. මම ගට ඇරගෙන ඇහුවා. උඩට යනවා කියන්නේ පඩි පෙල නගිනකොට මේ පුක බලන්ඩ පුලුවන් සෝක් එකටම. 

හා එහෙනම් යමු මල්ලි එන්න මේ පඩිපෙල තමා පාවිච්චි කරන්න තියෙන්නේ. පරිස්සමට බලාගෙන එන්න හරිද. 

පුතා මල්ලි උනා නේද යකෝ. අන්තිමට කිව්ව කෑල්ලත් කිව්ව ටිකක් ඇදලා. බෝඩිමේම තියගන්ඩද අක්කා යන්නේ. මමත් පුක දිහා බල බල පඩිපෙල නගින්ඩ ගත්තා. එ උනාට ලග වැඩි නිසා අස්ස පේන්නෙ නෑ. මම පොඩ්ඩක් නැවතිලා මෙයා පඩි දෙක තුනක් යනකම් ඉදලා ආයෙම යන්න ගත්තා. අම්මට හුඩු කිව්වලු. මේකි යටට ඇදලා නෑ. අර කොට ගවුම විතරයි නේද. ඒක දැක්කා විතරයි පයිය නැග්ගා අසූ හාරදාහටම. දැන් නම් කලිසමෙන් පිපිරිලා එන්ඩ වගේ පයිය නැගලා. මෙයා ගිහින් නැවතුනේ කාමරේ. 

මේක තමා මල්ලි කාමරේ. ඇදත් තියෙනවා මෙට්ටෙත් තියෙනවා.  

මෙයා ඒක කිව්වෙනම් ඔයාට තියෙන්නෙ හුකන්ඩ කියනවා වගේ. ඒ උනාට ඉස්සර වෙන්ඩ බෑනේ. බෝඩිමක් නැතුවම කෙලව ගන්ඩ බෑ. 

මේකට ගාන කීයද අක්කෙ. මම බලන්නෙ නම් 4000ට වගේ එකක්. 

මේකෙ ගාන 4500යි මල්ලි. අපි ලයිට් බිල් වතුර බිල් ගෙවනවා. අනික තැන හොද නිසා මේ ගානට දෙන්නේ. වට පිටාවෙත් කරදරයක් නෑනෙ. 

මෙයා ඇදේ ඉදගෙන කියවනවා. ගල් දෙක එලියේ. මමත් කන්න වගේ ගල් දෙක දිහා බලාගෙනම හිටියා ඔලුව වන වන.

අනිත් එක මල්ලි මමත් ලගමනෙ ඉන්නේ. ඒ හින්දා අමාරුවක් වෙන එක්කුත් නෑ. 

මෙයා වල් විදිහට බලාගෙන එහෙම කියලා ගවුම උස්සලා පලල් කරා. අම්මෝ එ් හුත්ත. මයිල් ගහක් නෑ. මම එහෙමම එතන වැටුනා. මම දන්නෙත් නෑ. මම ඒ හුත්තෙ රස බලනවා. හොදට දිව දාලා හුත්ත ලෙව කන්න ග්තතා මම.

ම්ම්ම්ම්ම්හ් ම්ම්ම්ම්ම්හ් ම්ම්ම්ම්ම්හ් ම්ම්ම්ම්ම්හ් ආ.....ආ...ආ.... ආ...හ් උරන්න පැටියෝ. ඇත්තටම නමක් දන්නෙත් නෑ මම මේ විනාඩියක් 20කට කලින් දැකපු ගෑනියක්ගෙ හුත්තක් නේද  තලු මර මර කන්නේ කියලා මම හිත⁣නකොට පරක්කු වැඩී. එයා මාව ඇදලා අරන් තොලක් දාන්න ගත්තා. ම්ම්ම්ම්ම්හ් වයස උනාට වැඩි පුරුදු කාරියක් නෙවෙිය වගෙ. මමත් හොදට තොල දාන ගමන් ගවුම උඩින් තන් දෙක මිරිකන්න ගත්තා. මිරිකන ගමන් හොදට තොල දාලා බෙල්ල ලෙවකන්න ගත්තා. කෙල්ල දැන් සල්ලන්. මාව බලාගෙන කෙදිරි ගානවා. ම්ම්ම්ම්ම්හ් ම්ම්ම්ම්ම්හ් ම්ම්ම්ම්ම්හ් ම්ම්ම්ම්ම්හ්. මම බෙල්ල ලෙව කන එක නවත්තලා එයාගෙ ගවුම පැන්නුවා. තන් දෙක ගාන ලස්සනේ බැරුවා. මම හොදට කටේ දාලා තන් දෙක උරන්න ගත්තා. කෙල්ල දැන් කෙදිරි ගානවා නැති වෙන්නම. මටත් බයයි ලග ගෙදර ඉන්න එකෙක් බලන්න ආවොත් කියලා. මම නැගිටලා ගිහින් දොර වහලා ලොක් කරා. ඒ කරලා එනකොට මෙයා ඇද ලග දන ගහගෙන. මොකාටද එන්න හදන්නේ කියලා මමත් දන්න නිසා ගැලෙව්වා කලිසම. පැනපු ගමන් ජොකා උඩින් පයිය හැපුවා නේද. ඊට පස්සේ අක්කා ජොකා පාතට ඇදලා පයිය අරන් කටේ ඔබා ගත්තේ පිස්සියක් වගේ. කටේ ඔබාගෙන පයිය උරන්න ගත්තා. අම්මෝ  සැප. විනාඩි පහක් විතර පයිය උරනකොට මම අක්කව නැගිට්ටවලා ආයෙම තොලක් දාන්න ගත්තා. ඒ තොල දාන ගමන් තන් දෙක හොද හැටි මිරිකුවා. අක්කා එතකන් මගෙ පයිය නුහුරට අරන් අතේ ගහනවා. නුහුරට අතේ ගහන එකත් ආතල් මචංලා. අම්මෝ ඒ අතෙන් පයිය ඇල්ලුවත් සැපයි. එහෙම ටිකක් ගහනකොට මම අක්කගෙ කකුලක් දිගේ අතගාගෙන ගිහින් ඉස්සුවා. අක්කත් පයිය අතෑරලා හුත්ත ගානට ඇල්ලුවා. ජූස් පිරිලා ඇතුලට බහිනකොට අම්මේ.......

විනාඩි හදයක් විතර මම අක්කට හුකන්න ඇති අක්කා කෑගහගෙන බඩු යැව්වා.මගෙ පයිය පිරෙන්නම අක්ක⁣ගෙ බඩු ගිහින් මට දැනෙනවා. ඒත් මම ගහන එක නැවැත්තුවේ නෑ. ටිකක් වෙලා යනකොට මට යන්න ආවා. අක්කේ මට යන්න එනවා මම කිව්වා. ඇතුලෙම යවන්න දෙයියෝ අක්කා මාව බදාගෙන කිව්වා. මමත් ඇට දෙක හිස් වෙනකම් අක්කගෙ හුත්ත ඇතුලේ බඩු යැව්වා. අක්කා මාව බදාගෙන ⁣ආයෙම තොලක් දැම්මා.


 4000ට බෝඩිම දෙන්නම්. හැමදාම හැබැයි ඔයාට වැඩ තියෙයි  පැටියෝ. අක්කා නැගිටලා මගෙ පයියට කිස් එක්කුත් දීලා ගවුම ඇදගත්තා. මම යතුර තියලා යන්නද. ඔයා අදම බඩු ගේනවද. අක්කා අහනවා. අදම බඩු ගේන්නම් අක්කේ. බඩු අදින්න උදව්වක් දෙනවා නේද. මම අක්කව ලගට ඇදලා අරන් පුක මිරිකන ගමන් කිව්වා. 

හා හා හා දිගටම ඉන්න නේද එන්නේ.ටික ටික දෙන්නම් මං. අක්කා ආයෙම මාව කිස් කරලා දොර ඇරගෙන ගියා. 

මෙය උපුටා ගන්නා ලද කතාවකි 

Comments

Popular posts from this blog

නදීක පුංචි

  පවුලක එකම දරුවා උන මම චමීර. මම හැදුනේ වැඩුනේ කුරුණෑගල ටවුමෙන් ටිකක් ඇතුලට වෙන්න තිබුන තවත් පොඩි ටවුන් එකක. මං ඉස්කෝලෙ ගියෙත් කුරුණෑගල තිබුණ ප්රුසිද්දම පිරිමි පාසලකට. මේ වෙනකොට මං A/L කරල ප්රචතිපල එනකන් හිටපු කලේ. ඒ කාලෙ තමයි මම එක එක දේවල් කරපු මගෙ ජිවිතේ අමතක කරන්න බැරි සුන්දරම කාලෙ. ඒ ඇයි කියල ඉස්සරහට ඔයාලට තේරුම් ගන්න පුළුවන් වෙයි. මගෙ අම්ම තාත්තා දෙන්නම වැඩ කලේ ටෙලිකොම් එකේ. මගෙ විභාග ඉවර වෙනවත් වගේ එයාල දෙන්නටම ගම්පහ ඔෆිස් එකට ස්ථාන මාරුවක් ආව. ඒ වෙනකොට මම ඉංග්රීවසි පාඨමාලාවක් පටන් අරන් තිබුන හින්දා , මං එයාලට ඔෆිස් එකෙන් හම්බුන ක්වාටස් එකට නොගිහින් ගෙදරම නැවතුනා. අපේ ගෙදරට අල්ලපු ගෙදරම අපේ තාත්තගේ අයියා , ඒ කියන්නෙ මගෙ ලොකු තාත්ත ඉන්න හින්ද මාව දාල යන එක එයාලට ප්රදශ්නයක් උනෙත් නෑ. මගෙ කෑම බීම ගැන හොයල බලන්න පැවරුනේ ලොකු අම්මටම තමයි. ලොකු අම්ම වගේම ලොකු තාත්තත් වැඩ කලේ AG ඔෆිස් එකේ , එයාල දැන් පැන්ෂන් යන්නත් කිට්ටුයි. එයාලගෙ එකම පුතා , තරිදු අයිය කසාද බැදල දැන් අවුරුදු 5 ක චුටි පුතෙකුත් ඉන්නව. ගෙදර සේරම ජොබ් වලට යන නිසා ඒ පුතාව වැඩි හරියක් බලාගත්තෙ ටවුන් එකේ හිටපු අමාලි

පුංචිගෙ දුව

A/l ඉවර කරලා ගෙදර ඉන්න කාලේ වෙච්ච සිදුවීමක් මේක.. මගේ නම කාවිංග... මේ සිදුවීම වෙනකොට ගෙදරට වෙලා කරන්න course එකක් හොය හොය හිටියේ.... අපේ පුංචි ටීච කෙනෙක් ... එයාගෙ යාලුවො ගේ දරුවෝ ඒලෙවල් ඉවර කරපු අය හිටියා....  ඒ කට්ටිය කනෙක්ෂන් එකෙන් මට  course එකක් හොයල දෙන්න කියලා අපේ අම්මා පුංචිට කියලා තිබ්බේ.... ඉතින් දවසක් දා පුංචි මට එයාලගේ ගෙදර එන්න කියලා කෝල් එකක් දුන්නා..... පුංචි ගෙදර හිටියේ පුංචි බාප්පයි එයාලගේ එකම දුව සදින්සා නංගී විතරයි.... සදින්සා නංගියි එතකොට 10වසර ඉස්කෝලේ ඉගෙන ගන්නවා..... මම පුංචිලාගේ ගෙදර යනකොට කවුද යාළුවෝ කට්ටියක් ඇවිල්ලා හිටියා.... ඉතින් ගිහිල්ලා ඉවර වෙලා දවල්ට කාලා එහෙම පුංචි යාලුවෝ කට්ටියට මාව අඳුන්වලා දීලා එයාලගේ මට හරියන course එකක් ගැන විස්තර අහගන්න කියලා... මට කිව්වා... ඉතින් විස්තර ඔක්කොම කතා කරල ඉවර කරගෙන මමත් අයි ටී course එකක් කරන්න තමයි සෙට් වුනේ.. කොහොමහරි එදා රෑ පුංචි පාටියකට යන්න ඕන කතාවක් කියනවා මට ඇහුණා... වැඩේ කියන්නේ නංගිට පොතක් හදන්න දීලා කෙල්ල දාගෙන ඒක හදනවා ඉතින් බාප්පා කාරයා කිව්වා ඔන්න ඔය අද පාටිය cancel කරල දාමු දුවට පොත් අ

සදලි අක්ක

  සදලි කියන්නේ මට වඩා අවුරුදු පහක් විතර වැඩිමල් අපේ ගෙට උඩහා අක්කා කෙනෙක්....පවුලේ ඊයේ මෙයා විතරයි...අපේ පවුලත් එක්ක හොද මිත්‍රත්වයක් එහෙම තිබුන පවුලක්..මහ  දුරකුත් නෑ  අපේ ගෙදර ඉදන් බැලුවම කෙලින්ම පේන්නෙ මෙයාලගෙ පිලිකන්න.සදලි ඉදියේ බදින වයසේ. මට එතකොට 21 ක් විතර ඇති...කොහොම නමුත් මේකිව බදින්න මනමාලයෝ හෙන ගානක් ආවත් මේකි එකෙක්ටවත් කැමති උනේම නැහැ. ( ඇයි කියලනං දන්නෑ ) ගමේනං කතාව තිබ්බෙ මේකි නලලෙ තියාගෙන ඉන්නවාය , කුමාරයෙක් ඇවිල්ලා එක්කං යයි කියල හිතං ඉන්නවාය කියලයි... ඉතින් සදලි ගැන කිව්වොත් අඩි පහ පැනලා උසක් එහෙම තිබුන සාමාන්‍ය සුදක් , යද්දි නැලවෙන පස්සක් තිබුන ශෝක් කෙල්ලෙක්...දකින ඕනම කොල්ලෙක්ට දෙපාරක් බලන්න හිතෙන ආසකරන චරිතයක්... ඉතින් කතාවට එමුකෝ... දවසක් ඒකිගේ ආච්චි අසනීප වෙලා කියලා ඒකිගෙ අම්මයි තාත්තයි උදෙන්ම යන්න එහෙ යන්න ගියා..සදලි අක්කට මොනාද විබාගයකට පාඩම් කරන්න තියෙනවයි කියලා ගෙදර නවතිනව කියලා අපේ අම්මට පොඩ්ඩක් එයා ගැනත් හොයලා බලන්න කියලා සුමිත්‍රා ඇන්ටි ( සදලිගෙ අම්මා ) කියලයි ගියෙ... ඉතින් දවල් වෙද්දී අම්මා කතාකරලා කිව්වා " පුතේ බලන්න සදලි අක

ප්‍රියංගි ඇන්ටි

  මගෙ නම දිල්රුක් වයස 25යි ඔන්ලයින් බිස්නස් කලේ හැන්සම් එකට හිටපු නිසා කෙල්ලන්ගෙන් අඩුවක් තිබුනෙ නෑ. ඉතින් අසහනයක් තිබුනෙ නෑ එත් නොසිතු විදිහට ආව සිතුවිල්ලක් නිසා මේ කතාව පටන් ගන්නේ. ඒ මං ගැන දැන් කතාවට එමුකො... මම O/L කරන කාලෙ ඉදන් මගෙ හොදම යාළුවා තමයි තිසර කියන්නෙ O/L ක්ලාස් යද්දි සෙට් වෙලා ෆිට් උන එක අද වනතුරුත් ඒ වගේමයි. අපි අතර රහසක් තිබුනෙ නෑ ඌ ගැන හැම මගුලම මං දන්නව මං ගැන හැමදේම ඌ දන්නව අපි දෙන්න A/L ඉවර වෙලා තමයි ඔන්ලයින් බිස්නස් කරන්න පටන් ගත්තෙ මුලින් පට්ට කට්ටක් කාල කොහොම හරි අපේ බිස්නස් එක අපි හදාගත්ත. අපි දෙන්නගෙ මේ හවුලෙ බිස්නස් එක නිසා තිසරගෙ ගෙදර අයත් මාත් එක්ක ගොඩක් හොදයි අපේ ගෙදර අයත් තිසර එක්ක එහෙමයි. අපේ පවුල් වල විස්තර කියනවනම් අපේ ගෙදර අම්මයි තාත්තයි අක්කයි. තිසරගෙ ගෙදර අම්මයි තාත්තයි අයියයි. එත් තාත්ත හිටියෙ රට අයිය එයාර්ෆොස් නිසා ගොඩක් වෙලාවට ගෙදර ඉන්නෙ තිසරයි අම්මයි. අපි ඉතින් බිස්නස් වැඩ වලදී සමහර දවස් වලට මං තිසරලගෙ ගෙදර නවතිනවා. ඌත් අපේ ගෙදර නවතින්න එනව හැබැයි අයිය නිවාඩු අවාම විතරක් මොකද අම්ම ගෙදර තනියෙන් නිසා තිසරයගෙ තාත්ත ඌට කොහෙවත් යන්න එපා කිය